آیت الله مصباح یزدی در مقابل قلم های مسموم و سخنان تحریف آمیز می ایستاد

رییس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی و عضو هئیت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: از آیت الله مصباح یزدی یک جمله ای هست که می فرماید برای غیر خدا کار نکردم، همین امر باعث می شود که در مقابل انحرافات و قلم های مسموم و سخنان تحریف آمیز ایستاد.

آیت الله غلامرضا فیاضی، در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله مصباح یزدی که از سوی مرکز حوزه علمیه اصفهان، مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه اصفهان و دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در مدرسه صدر بازار برگزار شد، اظهار داشت: خداوند می فرماید تامین روزی انسان ها را شخصا به عهده گرفته ام، اما انسان ها با وجود این تضمین بخاطر وسوسه شیطان تا اخر عمر دنبال کسب روزی مضاعف است.

وی افزود: عده ای از انسانها دنبال شکوفایی فطرت الهی اند که اینها سعادتمند هستند و روز به روز شکوفاتر می شوند، در مرحله اول سعادت؛ انبیاء و در راس آنها رسول اکرم (ص) هست و سپس اوصیا و بعد علمای صالح قرار دارند.

آیت الله فیاضی در ادامه با بیان خاطراتی از آیت الله مصباح یزدی، عنوان کرد: حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی از آیت الله بهجت(ره) نقل کرد که دنیا و آخرت ما اصلاح نخواهد شد، مگر اینکه نماز ما اصلاح شود و نماز ما جز با حضور قلب اصلاح نمی شود و حضور قلب فقط و فقط با دوری از کار لغو حاصل می شود.

رییس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: عمل لغو عملی است که با غفلت از خداوند همراه باشد؛ از آیت الله مصباح یزدی یک جمله ای هست که می فرماید برای غیر خدا کار نکردم. همین امر باعث می شود که در مقابل انحرافات و قلم های مسموم و سخنان تحریف آمیز ایستاد، ایشان علیه افرادی که انحراف فکری داشتند قیام می کرد و موضع صریح می گرفت.

وی ابراز کرد: یکی از امتیازات بارز آیت الله مصباح یزدی ولایت پذیری چه در زمان حضرت امام راحل و چه در زمان رهبر معظم انقلاب اسلامی بود. اخلاص مرحوم آیت الله مصباح از دیگر ویژگی آن عالم بود، از نکات مهمی که آیت الله بهجت(ره) مکرر بیان می کرد این بود که ذخیره کردن علم مهم نیست، مهم علم همراه با تقوا است و عمل همراه با اخلاص از آن مهمتر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: من در طول قریب به ۵۰ سالی که در محضر مرحوم آیت الله مصباح یزدی بودم، هیچگاه جمله ای که نشان از منیت باشد از ایشان نشنیدم.