سیزدهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی برگزار شد.

همزمان با هشتمین ویژه برنامه بزرگداشت و در چهل و یکمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی بیست و سومین مجمع عمومی اعضاء و سیزدهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی با حضور اساتید علوم عقلی حوزوی و دانشگاهی در تالار موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی برگزار شد.

 

 

 

در این مراسم بیانات حضرت آیت الله الظعمی جوادی آملی بصورت زنده پخش گردید. حضرت آیت الله جوادی با اشاره به ضرورت عقل و گسترش عقل نسبت به جامعه فرمودند: اگر عقل از اسارت نفس درآید، چشمه جوشان خواهد شد، قرآن به عقل بهای زیادی داده و از مردم خواسته قائم به عقل و قوام بالعقل باشند.

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین معلمی دبیر مجمع به تشریح برنامه های مجمع عالی حکمت اسلامی پرداخت و قوام برنامه های مجمع عالی را به حضور اعضاء و اساتید علوم عقلی دانست.

آیت الله غلامرضا  فیاضی رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی نیز در سخنانی به ضرورت عقلانیت و جایگاه عقل در آیات و روایات پرداختند.

محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی و دبیر اجرایی کنگره بین المللی علامه طباطبایی نیز به تشریح برنامه های علمی، مقالات ارسالی به دبیرخانه، برگزاری پیش نشست های علمی و… پرداختند.

به منظور بهره مندی بیشتر اساتید و فضلا و علاقمندان صوت بیانات ارزشمند حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در سیزدهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی در کانال مجمع عالی حکمت اسلامی در ایتا بارگزاری شد.

برای دانلود فایل صوتی کلیک نمایید.