دیدار رئیس و جمعی از اعضای هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان فارس

رئیس و جمعی از اعضای هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ در جلسه ای مشترک با آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و اعضای شورای اجرایی شعبه شیراز به بررسی روند فعالیت و برنامه های شعبه شیراز پرداختند.

در این جلسه که آیت الله غلامرضا فیاضی رئیس هیئت مدیره، آیت الله سید محمد غروی عضو هیئت مدیره، حجت الاسلام والمسلمین معلمی دبیر ، حجت الاسلام والمسلمین یوسفی عضو و محمدباقر خراسانی دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی  حضور داشتند، آیت الله فیاضی  انتصاب آیت الله دژکام به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز را تبریک گفتند و خواستار حمایت بیشتر از فعالیت و برنامه های مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه شیراز شدند.

 

حجت الاسلام و المسلمین معلمی دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی نیز گزارشی از فعالیت و برنامه های مجمع ارائه و خواستار تسریع در برگزاری برنامه های آموزشی و پژوهشی از سوی شعبه شیراز شدند.

محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی نیز در این جلسه گزارشی از روند فعالیت، عضویت اعضای پیوسته، انتصاب اعضای شورای اجرایی موقت، سایت و برنامه ها و اقدامات دفتر مرکزی از شعبه شیراز ارائه کردند.

آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از حضور اعضای هیئت مدیره در شیراز جهت بررسی و پیگری امور شعبه فارس بیان داشتند:

در حال حاضر حوزه و دانشگاه های شیراز و استان فارس زمینه بسیار خوبی را برای شکل گیری ،استمرار و غنابخشی به مباحث حکمت اسلامی و علوم عقلی دارد. ایشان با اشاره به پیشینه درخشان شیراز در مباحث فلسفی و مکتب شیراز بیان داشتند: اینجا(استان فارس) نیاز هست تا در مباحث علوم عقلی محوریتی شکل بگیرد و مجددا به عنوان یکی از مراکز مهم فلسفی کشور تبدیل شود و وجود بیش از ۱۶۰۰ هیئت علمی دانشگاه و حوزه های علمیه مختلف و وجود اساتید و نخبگان و فضلایی که در حکمت اسلامی فعالیت دارند، می تواند در احیاء و فعال شدن مکتب شیراز و مباحث فلسفی در استان فارس، نقش موثر و چشمگیری داشته باشد و این ظرفیت بسیار مناسبی است.

در این جلسه در خصوص فعال شدن ساختمان مستقل شعبه، برگزاری انتخابات شورای اجرایی، شکل گیری گردهمایی های علمی و… تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

  دیدار شیراز۲
دیدار شیراز۳
دیدار شیراز ۴