برگزاری ۶۳ کلاس درس علوم عقلی در قالب ۲۸ موضوع

خراسانی ضمن با اشاره به انتشار درس نامه مجمع عالی حکمت اسلامی برای سال تحصیلی جدید، از برگزاری ۶۳ کلاس درس علوم عقلی در قالب ۲۸ موضوع خبرداد.

 

محمدباقر خراسانی دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه به تشریح همکاری در برگزاری آزاد دروس علوم عقلی از جمله فلسفه، کلام، عرفان و همین طور تفسیر از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی خبرداد.

وی افزود: امسال درس نامه سال تحصیلی ۹۸-۹۷ که یازدهمین سال خود را پشت سر می گذارد منتشر شده و به امید خدا مجمع عالی حکمت اسلامی ۶۳ کلاس درس را تحت پوشش خواهد داشت که این تعداد کلاس در قالب ۲۸ موضوع خواهد بود.

خراسانی با بیان این که طلاب علاقه مند به علوم عقلی امسال از محضر ۳۸ نفر از اساتید برجسته تأیید شده مجمع کسب علم خواهند کرد، گفت: یکی از اقداماتی که امسال داشتیم بحث توسعه مکان های برگزاری کلاس های آموزشی بود تا طلاب محترم استان قم بتوانند در نقاط مهم شهر از این کلاس ها استفاده کنند به همین جهت امسال این کلاس ها در بیش از ۳۰ مکان برگزار می شود.

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی افزود: مدرسه مبارکه فیضیه با برگزاری ۱۶ کلاس درس حائز بیشترین تعداد کلاس است و در مدارس و مجتمع های علمی دیگر نیز کلاس های مجمع برگزار می شود و امسال برخی کلاس ها در پردیسان و شهرک مهدیه نیز برگزار می شود بنابراین سال تحصیلی جدید برای مجمع عالی حکمت اسلامی همراه با توسعه در موضوعات و هم توسعه در مکان های برگزاری خواهد بود.

خراسانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از اقدام جدید مجمع عالی حکمت اسلامی در پوشش آنلاین برخی دروس خبر داد و عنوان کرد: امسال تعدادی از کلاس ها به صورت مستقیم و آنلاین از سایت مجمع پخش می شود که از جمله آنها شرح نهج البلاغه آیت الله تحریری است که روزهای چهارشنبه یک ساعت به غروب در محل مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین درس اسفار با ارائه حجت الاسلام والمسلمین یزدان پناه روزهای یک شنبه و سه شنبه یک ساعت به غروب برگزار و به صورت آنلاین هم پخش می شود که علاقه مندان می توانند به سایت مجمع در قسمت پخش زنده مراجعه کنند و از این کلاس ها استفاده کنند.

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اقدام دیگری که از چند ماه پیش راه افتاده، بحث راه انداز کانال های اطلاع رسانی مجمع با عنوان «رسانه حکمت» است که به فاصله یک روز بعد از برخی کلاس ها، صوت های دروس بارگذاری می شود و همین طور موضوعات آموزشی و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت نیز اطلاع رسانی خواهد شد.