ششمین جلسه هیئت موسس مجمع عالی حکمت اسلامی

در آستانه برگزاری هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره و بازرسان مجمع عالی حکمت اسلامی، ششمین جلسه هیئت موسس مجمع عالی حکمت اسلامی با حضور اکثریت اعضاء دوشنبه ۲۳ دی برگزار شد.

در این جلسه که اعضای هیئت مدیره و بازرسان دور هفتم نیز حضور داشتند ابتدا محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی گزارشی از فعالیت های هیئت مدیره هفت در دو سال اخیر ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی یوسفی بازرس دوره هفتم نیز به نمایندگی از بازرسان گزارشی از بررسی اسناد مالی، آرشیوی، آئین نامه ها، دفاتر و … ارائه کرد.

در ادامه اعضای محترم هیئت موسس مجمع عالی حکمت اسلامی دیدگاه های خود را در خصوص فعالیت و برنامه ها ارائه کردند که اهم مطالب ارائه شده به شرح ذیل می باشد:

  • لزوم راه اندازی گروه های علمی جدید بویژه گروه های مربتط با فلسفه های مضاف
  • تدوین متون مورد نیاز علاقمندان به علوم عقلی بویژه طلاب حوزه های علمیه
  • هدف گزاری جهت تاثیر گذاری بیشتر مجمع عالی حکمت اسلامی در فضای حوزه های علمیه
  • راه اندازی معاونت طرح و برنامه ریزی بصورت مستقل در راستای تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت
  • تدوین چشم انداز و اسناد راهبردی بالادستی
  • و …

 

در ادامه جلسه آیت الله اعرافی مدیر محترم حوزه های علمیه و عضو هیئت موسس مجمع عالی حکمت اسلامی ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته به تبیین موارد همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی با بخش های مختلف مدیریتی و اجرایی حوزه های علمیه پرداختند و بیان فرمودند در دوره جدید هیئت مدیره مناسب است جلسات مستمر و کارشناسان با حضور معاونان مرکز مدیریت حوزه های علمیه و مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار و موارد همکاری بررسی و به سرعت برای اجرایی شدن آن برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

بر اساس ماده ۲۶ اساسنامه مجمع عالی حکمت اسلامی اعضای هیئت موسس از سوی ناظران عالی معظم مجمع عالی حضرت آیات عظام جوادی آملی، سبحانی و مصباح یزدی دامت برکات انتخاب و تعیین می شود. در حال حاضر حضرات آقایان:

آیت الله علیرضا اعرافی

آیت الله دکتر احمد بهشتی

آیت الله سید محمد غروی

آیت الله غلامرضا فیاضی

حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی

حجت الاسلام والمسلمین علی ربانی گلپایگانی

حجت الاسلام والمسلمین علی زمانی قمشه ای

حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی

حجت الاسلام والمسلمین حسن معلمی

اعضای هیئت موسس مجمع عالی حکمت اسلامی می باشند.