رونمایی از کتاب رابطه علم و دین از منظر چهار حکیم مسلمان معاصر برگزار شد.

آئین رونمایی از کتاب رابطه علم و دین از منظر چهار حکیم مسلمان معاصر پنج شنبه ۲۳ بهمن ۹۹ از ساعت ۱۱ بصورت مجازی و با سخنرانی دکتر مهدی گلشنی و آیت الله غلامرضا فیاضی برگزار شد.

در ابتدای این برنامه محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با گزارش از برگزاری ویژه برنامه های بزرگداشت آیت الله علامه مصباح یزدی که از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی از ۱۱ لغایت  ۲۳ بهمن در قم، تهران، اصفهان، مشهد و شیراز برگزار شد، ارائه کرد که در رونمایی از کتاب رابطه علم و دین از منظر چهار حکیم مسلمان معاصر به عنوان آخرین برنامه بزرگداشت و  در آستانه اربعین ارتحال آیت الله مصباح برگزار می شود.

آیت الله غلامرضا فیاضی رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی نیز  طی سخنانی  از عنایت ویژه آقای دکتر گلشنی به مجمع عالی حکمت اسلامی در آماده سازی کتاب، تشکر داشتند و خواستار فعالیت بیشتر گروه های مجمع در بحث رابطه علم و دین شدند.

آقای دکتر مهدی گلشنی نیز در آئین رونمایی کتاب رابطه علم و دین از منظر چهار حکیم مسلمان معاصر با اشاره به پیشینه شکل گیری اندیشه جمع آوری آراء و اندیشه متفکران اسلامی در خصوص رابطه علم و دین، بیان داشتند در مقطعی سوالاتی مطرح و پاسخ های مناسبی دریافت شد اما در این مرحله ۸ سوال در خصوص علم و دین و رابطه آنها از محضر چهار  استاد و حکیم بزرگوار ، حضرت آیت لله علامه جوادی آملی، حضرت آیت الله علامه حسن زاده، حضرت آیت الله علامه سبحانی و حضرت آیت الله علامه مصباح یزدی(ره) ، مطرح که پاسخ این بزرگواران در قالب یک جلد آماده و امروز رونمایی می شود.

ایشان بیان داشتند: پاسخ های حضرت آیت الله علامه مصباح یزدی چند وقت قبل از ارتحال ایشان دریافت و تلاشی صورت گرفت تا کتاب در ایام اربعین آن عالم فرزانه منتشر شود.

دکتر گلشنی از آیت الله فیاضی و هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی، بویژه حجت الاسلام و المسلمین استاد پارسانیا که زمینه آماده سازی و چاپ این اثر را فراهم آوردند تشکر کرد همچنین از مجموعه دست اندرکاران اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی که در فرصتی کوتاه این اثر را چاپ و به جامعه علمی عرضه نمودند تشکر داشتند.