در این عالم هرجا اثر خیری هست، از کربلای امام حسین(ع) است.

 

 

 

? در این عالم هرجا اثر خیری هست، از کربلای امام حسین(ع) است.

?حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دوشنبه ۹ خرداد در دیدار با اعضای هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی فرمودند: به برکت انقلاب اسلامی و خون مطهر شهدا امروز شرایط بسیار مناسبی فراهم شده است که مسئولیت همه ما بسیار بیشتر است.
ایشان فرمودند: اثرات خون شهدا بسیار عظیم است و اگر امروز در هر کجای این عالم اثر خیری می‌بینیم به برکت کربلای امام حسین(ع) است.
ایشان با اشاره به اقدامات دشمنان در مبارزه با اسلام فرموند: دشمن در راه مبارزه با اسلام با به دار کشیدن شیخ فضل الله نوری از پای ننشست، بلکه با برنامه‌ریزی رضاخان قلدر را بر جامعه مسلط کرد. رضاخان با مساجد کاری نداشت، بلکه با حسینیه‌ها و هر آنچه که مرتبط با عزای امام حسین و فرهنگ عاشورا بود مخالفت کرد و آنها را تخریب و تعطیل کرد، در این شرایط با حضور قلدرمآبانه رضاخان فرهنگ عاشورا را سرکوب کردند، و با این کار به خیال خود، پایان اسلام را در این سرزمین می‌دانستند، اما با حرکت و قیام امام خمینی(ره) و به برکت خون شهدا، اسلام حیات مجدد یافت، لذا امروز در هر کجای عالم، از ایران، یمن و… اثر خیری می‌بینیم از برکت خون شهداء و کربلای امام حسین است.
ایشان با اشاره به جایگاه عقل فرمودند: قطب فرهنگی شیعه عقل است و این نکته را مرحوم کلینی در مقدمه کتاب شریف کافی فرمودند که عقل می‌تواند قطب فرهنگی باشد، لذا عقل قطب فرهنگی شیعه است.
حضرت آیت‌الله جوادی ضمن تشکر از اقدامات و برنامه‌های مجمع عالی حکمت اسلامی فرمودند: یکی از وظایف و کارهای جدی شما تمرکز بر فلسفه غرب، آشنایی کامل با آن و بررسی و نقدعالمانه آن است، لذا لازم است بخشی از اعضای شما در این موضوع متمرکز شده و هر کدام بر آثارو اندیشه‌های یکی از فلاسفه یا مکاتب فلسفی غرب ممحض شوند.
ایشان فرمودند: کار اصلی ما کار فرهنگی است و باید در این خصوص کار جدی و اساسی انجام دهیم و اگر با عقلانیت کارها را جلو ببریم می‌شود به درستی از انقلاب و نظام دفاع کرد و کسی را هم نرنجاند و نتیجه عقل‌گرایی همین می‌شود. لذا به برکت انقلاب اسلامی حکمت را توسعه دهید.
?در این دیدار که اعضای هیئت مدیره جدید مجمع عالی حکمت اسلامی حضور داشتند ابتدا آیت‌الله غلامرضا فیاضی رئیس هیئت مدیره ضمن تشکر از عنایت حضرت استاد، به تبیین روند برنامه‌های مجمع عالی پرداختند.
محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی نیز گزارشی از برنامه‌های مجمع عالی حکمت اسلامی و همچنین برنامه‌های کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی ارائه کردند.