آیین نامه

مقدمه:

مجمع عالی حکمت اسلامی در راستای تحقق اهداف خویش، ارتقا بخشی علمی دانش‌پژوهان سطوح عالی و به منظور برطرف نمودن مشکلات علمی طلاب و دانشجویان در زمینه‌های علوم عقلی، اقدام به راه‌اندازی واحد مشاوره علمی نموده است.این واحد که در واقع حلقه اتصال اساتید و دانش‌پژوهان علوم عقلی محسوب می شود آماده‌ی ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ی علمی وپاسخگویی به سؤالات دانش پژوهان محترم در حوزه علوم عقلی می باشد. از این رو به منظور تسریع و تسهیل در روند ارائه‌ی مشاوره، که بصورت حضوری و غیر حضوری صورت خواهد گرفت آیین‌نامه واحد مشاوره علمی در اختیار متقاضیان محترم قرار می‌گیرد.

۱. قلمرو مشاوره:

ارائه خدمات مشاوره علمی در یکی از رشته‌های مرتبط با علوم عقلی اعم از: فلسفه، عرفان، کلام، معرفت‌شناسی، فلسفه‌های مضاف، ادیان و مذاهب و… با استفاده از اساتید مجرب و متخصص.

۲. مخاطبان:

مخاطبان مشاوره عبارتند از: طلاب و دانشجویان سطح ۳ یا کارشناسی ارشد و سطح ۴ یا دکتری و پژوهشگرانی که در حال تحقیق، پژوهش و مطالعه در زمینه‌ی علوم عقلی می‌باشند.

۳. اساتید:

مجمع عالی حکمت اسلامی در تلاش است که از اساتید متخصص و مجرب در حوزه‌ی علوم عقلی، که جزء اعضای پیوسته مجمع عالی محسوب می‌شوند استفاده نماید.

۴. فرایند کار:

۱. تکمیل فرم درخواست مشاوره علمی توسط متقاضی.

تبصره: متقاضی میتواند فرم درخواست را با مراجعه به واحد مشاوره ی مجمع عالی به آدرس: قم-خیابان ۱۹دی- کوچه ۱۰-فرعی اول سمت چپ-پلاک۵، دریافت و یا از اینجا دانلود نماید.

۲. واحد مشاوره با توجه به درخواست متقاضی و تاریخ های پیشنهادی وی، با اساتید مربوطه هماهنگی های لازم را به عمل خواهد آورد و زمان مشاوره را به اطلاع متقاضی خواهد رساند.

۳. مشاوره علمی حضوری در محل مجمع عالی حکمت اسلامی و غیر حضوری بصورت تلفنی و… صورت خواهد گرفت.

۴. چنانچه برای متقاضی مشکلی پیش آمد که امکان حضور در زمان تعیین شده وجود نداشت. می‌بایست حداقل ۲۴ساعت قبل از زمان برگزاری جلسه، واحد مشاوره را مطلع سازد.

۵. اگر متقاضی در دو نوبت بدون هماهنگی قبلی در جلسه‌ی مشاوره حاضر نشود از خدمات مشاوره علمی مجمع عالی حکمت اسلامی محروم خواهد شد.

۶. در صورت تعدد مراجعین، ارائه مشاوره علمی بر اساس زمان‌بندی تعیین شده و با در نظر گرفتن اولویت پذیرش صورت خواهد گرفت.

۷. درخواست متقاضی برای مشاوره در مراحل متعدد با موافقت استاد مشاور صورت خواهد گرفت.