تشریح ویژه برنامه های بزرگداشت علامه طباطبایی

در نشستی خبری مطرح شد؛
تشریح ویژه برنامه های بزرگداشت علامه طباطبایی
خراسانی با تشریح ویژه برنامه های مجمع عالی حکمت اسلامی در ایام بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) از راه اندازی دبیرخانه دائمی علامه طباطبایی(ره) برای برنامه ریزی بهتر در سال های آینده خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در نشست خبری ایام بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) که در سالن نشست های این مجمع برگزار شد، با اشاره به جایگاه برجسته علامه طباطبایی(ره) در حوزه مسائل فلسفی و علوم عقلی اظهار داشت: امسال در ایام بزرگداشت علامه طباطبایی ۱۶ عنوان برنامه داریم که این برنامه ها از ۱۹ تا ۳۰ آبان ماه در قالب دو هفته برگزار می‌ شود.

وی افزود: از این تعداد ۱۴ برنامه در قم، یک برنامه در مشهد و یک برنامه در شعبه شیراز برگزار می شود که از این ۱۶ عنوان، ۱۲ برنامه توسط گروه های علمی مجمع برگزار می‌ شود که از دیروز شروع شده و تا چهارشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت ضمن این که از طریق سایت و پیام رسان های مجمع نیز، عنوان برنامه ها به صورت روزانه اطلاع رسانی می‌ شود و علاقه مندان برای شناخت جزئیات برنامه ها می توانند از این طرق مراجعه کنند.

خراسانی با بیان این که دو نشست علمی روز پنجشنبه ۲۴ آبان ماه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: مصادف با سالروز ارتحال علامه در سالن اجتماعات مجمع از ساعت ۹ تا ۱۲ نشست حکمت و سیاست از منظر علامه طباطبایی(ره) با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه از جمله حجت الاسلام والمسلمین لک زایی برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نهمین اجلاسیه اساتید علوم عقلی خبرداد و گفت: مجمع هرسال گردهمایی اساتید علوم عقلی را برگزار می کند که این نشست ها در سال های قبل اردیبهشت و خرداد ماه برگزار می شود ولی امسال برای اولین بار، نهمین گردهمایی در ایام بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) روز چهارشنبه ۳۰ آبان بعد از مغرب و عشاء در سالن همایش های مجمع عالی حکمت اسلامی با حضور اساتید و فضلا و نخبگان علوم عقلی برگزار می شود.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی اضافه کرد: دفتر اول یادنامه علامه طباطبایی(ره) یعنی مباحث سال ۹۴ منتشر شده است و دفتر دوم در ارتباط با مباحث سال ۹۵ نیز منتشر شده و همچنین امسال دفتر سوم در گردهمایی رونمایی می شود که کل مباحث و مذاکرات جلسات ویژه برنامه سال ۹۶ خواهد بود.

وی در ادامه از راه اندازی دبیرخانه دائمی بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) بعد از برنامه های امسال خبر داد و گفت: امیدواریم بعد از ویژه برنامه ای که امسال برای چهارمین سال برگزار می شود، دبیرخانه دائمی علامه طباطبایی را فعال کنیم تا هم برنامه ریزی بهتری داشته باشیم و هم محوریتی برای مراکز دیگر باشد.

وی تأکید کرد: همچنین امسال یازدهمین دوره درسنامه علوم عقلی با ۶۵ عنوان درس منتشر شد و بنا براین گذاشته شده که کلاس ها در نقاط مختلف شهر گستره مکانی بیشتری پیدا کند تا طلاب و فضلا استفاده بیشتری داشته باشند و اقدام دیگری که صورت گرفت پخش آنلاین برخی دروس بوده که اتفاقا مورد استفاده برخی افراد در خارج کشور نیز قرار گرفته است.

خراسانی در پایان یادآور شد: همه نشست های علمی ما به صورت آنلاین پخش می‌ شود، دروس بلند مدت و کوتاه مدت نیز بارگذاری شده است تا طلابی که در قم نیستند یا دسترسی ندارند بتوانند از دروس برگزار شده استفاده کنند.

نشست خبری