دهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی برگزار شد.

در آستانه سی و هشتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و همزمان با برگزاری  پنجمین ویژه برنامه های بزرگداشت علامه طباطبایی، دهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی چهارشنبه ۲۲ آبان ۹۸ از ساعت ۱۸:۳۰ لغایت ۲۱ در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

در این مراسم که جمع کثیری از فضلا ، حکمت دوستان و اساتید علوم عقلی حضور داشتند، استاد معظم و حکیم متأله حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در خصوص جایگاه علوم عقلی و رسالت حوزویان در جهانی اندیشیدن و جهانی سخن گفتن، بیانات ارزشمندی ایراد فرمودند.

آیت الله سید محمد غروی عضو هیئت موسس و هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی نیز ضمن سخنانی بر سرمایه گذاری حوزه های علمیه بر علوم عقلی تاکید داشتند. در ادامه آیت الله غلامرضا فیاضی رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به روش تفسیری علامه طباطبایی در تفسیرالمیزان بیان داشتند: تمام آنچه که برای هدایت بشر لازم شمرده می شود در قرآن کریم آمده است.

در این اجتماع با شکوه اساتید علوم عقلی، محمد باقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی به تشریح فعالیت و برنامه های مجمع عالی حکمت اسلامی پرداخت و گزارش تفصیلی از برنامه ها ارائه شد. مجمع عالی حکمت اسلامی از سال ۹۴ ویژه برنامه های بزرگداشت علامه طباطبایی را برنامه ریزی داشته و در سال ۹۸ از ۱۸ لغایت ۳۰ آبان پنجمین ویژه برنامه بزرگداشت علامه طباطبایی در قالب ۱۷ برنامه، برنامه ریزی شده که در شهرهای قم، تهران، شیراز، تبریز و مشهد برگزار خواهد شد.

 

بازتاب دهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی در خبرگزاری ها:

آیت الله العظمی جوادی آملی: حوزه باید جهانی بیندیشد و جهانی حرف بزند، یونان معبر فلسفه است نه مبدا آن

آیت الله غروی : رمز موفقیت پیامبر در تسخیر قلوب

آیت الله غلامرضا فیاضی: قرآن پاسخگوی نیازهای بشر است.

محمد باقر خراسانی: برگزاری بیش از هزار و سیصد نشست تخصصی توسط مجمع عالی حکمت اسلامی

محمد باقر خراسانی: برپایی ۱۳۳۸ جلسه علمی در مجمع عالی حکمت اسلامی

نجفی قدسی: علامه طباطبایی مردی الهی و الگویی برای جامعه است.

سی و هشتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی در قم برگزار شد.

تصاویر دهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)