جلسه ۲۶۹ گروه علمی کلام با موضوع “مبانی صهیونیسم” برگزار شد.

گروه علمی کلام با موضوع مبانی صهیونیسمحجت الاسلام جدید بناب:

نژادپرستی و دنیاطلبی ویژگی بارز صهیونیست‌ها است

نویسنده و مدرس حوزه گفت: نژادپرستی، دنیاطلبی، برتری‌طلبی، توسعه‌طلبی از جمله مهمترین ویژگی‌های صهیونیسم است که در قرآن بیان شده است.

به گزارش روابط عمومی مجمع عالی حکمت اسلامی حجت الاسلام علی جدید بناب؛ نویسنده و مدرس حوزه علمیه در نشست علمی مبانی صهیونیسم که از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد با بیان اینکه پایان‌نامه ارشد بنده کارشکنی‌های یهود بود که بعدا به کتاب تحلیلی بر عملکرد یهود در عصر نبوی با راهنمایی استاد پیشوایی بر مبنای آن نوشته شد، گفت: در سال ۸۰ هم کتاب دیگری را با عنوان عملکرد صهیونیسم نسبت به جهان اسلام نوشتم و اثر مشترکی هم با عنوان صهیونیسم را تالیف کردم و در آن به مجموعه شبهات دانشجویان نسبت به یهود پرداخته شد. دوره دکتری را در دانشگاه مذاهب گرفتم و در پایان‌نامه خود به شبهات ابن تیمیه و محمدبن عبدالوهاب درباره مشابهت‌پنداری میان یهود و شیعه پرداختم زیرا اینها اصرار دارند تا به نحوی شیعه را از دایره اسلام بیرون ببرند و ریشه شیعه و یهودیت را یکی بدانند.

نویسنده کتاب تحلیلی بر عملکرد یهود در عصر نبوی اضافه کرد: ابن تیمیه در منهاج‌السنه نزدیک ۵۰ مورد تشابه را طرح کرده است که بنده در رساله دکتری، این موضوعات را در چند دسته کلامی، احکام و … تقسیم کردم و به شبهات پاسخ داده شد.

نژاد یهودیان

وی با بیان اینکه یهودیان، سامی‌نژاد و عبری هستند، گفت: به خاطر اهمیت و نفوذ خاندان یهودا(فرزند یعقوب نبی) و اینکه این خاندان، به مدت طولانی ریاست بر این قبیله را داشتند بنی‌اسرائیل به قوم یهود اشتهار یافته است؛ این قوم به دستور الهی از سرزمینشان کوچ داده شدند و پیامبران زیادی برای آنان برانگیخته شد؛ خداوند این قوم را که بدترین وضع را داشتند و تحت شکنجه فرعون بودند نجات یافت و نعمات زیادی مانند آب چشمه جوشان و ترنجبین و مرغ بریان و ابر و … برای آنان فرستاد. البته آنها با این همه نعمت به کفر روآوردند و پیامبرکشی کردند و انواع جنایات را مرتکب شدند و جز در دوران حضرت سلیمان و داود، قدرت متمرکز و حکومتی نداشتند و معمولا آواره بودند.

جدیدی بناب با بیان اینکه برتری‌طلبی، فتنه‌جویی و پیمان‌شکنی و … صفاتی است که قرآن برای این قوم برشمرده است و منابع تاریخی هم به این موضوع توجه داده‌اند، اظهار کرد: یهود از لغت عبری و به معنای حمد و شکر است و در اصطلاح هم یهودیان یعنی پیروان موسی(ع) هستند.

بیش از ۹۵ درصد زمین‌‌های فلسطینیان اشغال شده است

نویسنده و مدرس حوزه علمیه با اشاره به برخی سخنان که گفته شده است یهودیان، سرزمین‌های اشغالی را خریده‌اند، ادامه داد: این دروغ بزرگی است زیرا بیش از ۹۵ درصد از این زمین‌ها به زور گرفته شد و غصبی است و نزدیک به ۴ درصد هم بحث خرید یهودیان نبده است؛ سیدضیاء که به پیشنهاد انگلیس به فلسطین رفت این زمین‌ها را از مردم فلسطین خریداری کرد و در اختیار یهودیان قرار می‌داد یعنی این درصد کم هم به این شکل خریداری شده است.

جدیدبناب با بیان اینکه مبانی صهیونیسم چند چیز است و در راس آن نژادپرستی است، اظهار کرد: دنیاطلبی، سلطه‌جویی، توسعه‌طلبی و آموزه‌های ایدئولوژیکی مانند نیل تا فرات هم از دیگر ویژگی‌ آنان است؛ علت اصلی کارشکنی یهود علیه پیامبر هم این بود که اسلام میان یهود و نصارا و مسلمان و عرب و عجم فرقی قرار نداد و ملاک ارزش را تقوا قرار داد و چون اینها برتری نژادی داشتند دشمن پیامبر(ص) شدند و علاوه بر عدم قبولی حتی مانع پیشرفت اسلام شدند.

جدیدبناب بیان کرد: اینها می‌گفتند که پیامبر موعد از سرزمین موعد ظهور خواهد کرد لذا به مدینه آمدند تا ایشان را یاری دهند و وقتی با اعتراض اوس و خزرج مواجه شدند که شما چرا تغییر رویه دادید جواب دادند این پیامبری که ما می‌خواستیم این پیامبر نبود یعنی وقتی دیدند منافعشان در خطر است سخن خود تورات را هم زیر سؤال بردند.

نژادپرستی در خون یهود جاری است

نویسنده و استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخی گزاره‌های تلمود اوج نژادپرستی است و به همین دلیل یک مورد تبلیغ ندارند تا کسی به دین آنان گرایش پیدا کند، افزود: حتی اگر یک یهودی مسیحی شود باز ماهیت یهودیت خود را از دست نمی‌دهد زیرا خون یهودی در رگ‌های او جریان و سریان دارد و گاهی عباراتی در تلمود و کتاب مقدس آنان وجود دارد که در شان یک دین آسمانی نیست. در قرآن کریم در سوره بقره فرموده است: «لن تمسنا النار الا ایاما معدوده»؛ اینها(یهودیان) معتقدند که دوزخ و آتش جهنم برای یهودیان فقط روزهای محدود و معدود یعنی ۴۰ یا ۷۰ روز است و بعد از آن به بهشت می‌رویم و بقیه اقوام هم اهل دوزخ هستند. در تلمود با صراحت بیان شده است که غیریهد به منزله حیوانات و کنیزانی هستند که باید در خدمت یهودیان باشند.

این مدرس و نویسنده عرصه صهیونیسم و یهودیت، تصریح کرد: روح تبعیض نژادی یهود در دوره کنونی مشکلات زیادی ایجاد کرده است و البته منشا پیدایش اسرائیل هم این مسئله است؛ یهودیان نه تنها در دنیا خود را برتر از همه می‌دانند معتقدند که در آخرت هم صفشان از بقیه جداست.

جدید بناب گفت: در سوره مبارکه نساء هم فرموده است که آرزوهای یهودیان و اهل کتاب ملاک نیست و هر کسی گناه کند کیفر داده خواهد شد و کسی را جز خداوند ولی و یاوری نیست. ولی یهودیان بر خلاف آموزه‌های اسلامی، غیریهود را انسان حساب نمی‌کنند و امروز اگر در غزه اینقدر جنایت می‌کنند یکی از دلایل مهم آن هم همین است.

نویسنده کتاب تحلیلی بر عملکرد یهود در عصر نبوی با بیان اینکه  یکی از ویژگی‌های متشرک میان صهیونیسم و نژادپرستی در اروپا پرداختن به امور خیالی، پوچ گرایی، گذشته‌گرایی و گریز از واقعیت است، اظهار کرد: مارتین پوپر تلاش کرد تا بین انسان و زمین رابطه نژادی برقرار کند لذا او به جای پیامبران یکسری قهرمانان قدیمی را جایگزین کرد و سعی کرد تا همه را به وضعیت یهود قرون وسطی فرابخواند از این رو بسیاری او را دیوانه خواندند یا یکی از اندیشوران صهیونیسم، موسی حس از دانشمندان ژنتیک در کتابش آورده است که تفاوت نژادهای گوناگون، ارثی، ابدی و حتمی و رفع آن غیممکن است و از این تعبیر نتیجه گرفته است که نژاد یهود برتر است و این مسئله غیرقابل تغییری است؛ فرد دیگری هم گفته است که ملیت براساس مشترکات نژادی بنا شده و دین یهود فقط دین فرزندان یهود است و هنرمند یهودی شخصیت خود را از نژادی که به ارث برده است می‌سازد. یکی دیگر از اندیشمندان آنان نوشته است یهودیان نسلی خالص، یکدست و مستقل هستند که با نژادی دیگر ممزوج نشده است و این نسل مستقل به آسانی نمی‌تواند با ملل دیگر اختلاط یابد.

یهودی با تغییر دین هم یهودی است

وی افزود: موسی هس می‌گوید اگر یک یهودی دین دیگری را انتخاب کند این انتخاب تغییری در موی سیاه و شکل او ایجاد نمی‌کند و همچنان یهودی ولو اینکه دین دیگری داشته باشد. سیمون هم گفته است یهودیت ایمان به آموزه‌های یهودی نیست بلکه مسئله‌ای نژادی است به این سبب، یهودی، یهودی است ولو اینکه مسیحی باشد.

جدیدبناب بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در بین آنان ایجاد شده است این است که مبادا ازدواجی بین یک یهودی با غیریهودی صورت بگیرد لذا دستگاه خاخام ازدواج را مشروط کرده است که مادر هر یهودی باید تا ۴ نسل قبل، یهودی باشد لذا کنسولگری اسرائیل، دادگاه تفتیش عقاید دارد تا بتوانند ثابت کنند. حزب نازی هم با ایجاد دفتر مرکزی با عنوان نجات، به سنجش نژاد آریایی می‌پرداخت و اینها اجداد هر آلمانی را تا سال‌ها قبل می‌سنجیدند تا مبادا نژاد غیرآریایی وارد آنان شود.

تعبیری عجیب از یک صهیونیست

نویسنده و مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه قاضی صهیونیست آمریکایی گفته است خون یهود دارای برتری معنوی و فکری است و این خون سرآمد سبب شده است تا یهودیان اگر از این دین دست بردارند در رگ‌های آنان موج می‌زند. امروز هم برخی جنبه‌های تبعیض نژادی را در رژیم اسرائیل شاهدیم؛ مثلا یکی از مواردی که مطرح می‌کنند، حق داشتن سرپناه، اقامت و تعیین محل کسب به خواست خود، به کارگیری اصطلاح تطهیر زمین، حق کارکردن و حق داشتن مسکن و بهداشت فقط برای یهودیان است. همچنین دنیاطلبی آنان هم زبانزد است و در قرآن در سوره بقره،  آیه ۸۶ به آن تاکید شده است.