ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره برگزار شد

چهاردهمین گردهمایی اعضاء و ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی

چهاردهمین گردهمایی اعضاء و ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی، چهارشنبه ۲ دی ۹۴ از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۲ با حضور اکثریت اعضای پیوسته فعال در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد. در این مراسم آیت‌الله غلامرضا فیاضی رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی ضمن بیان خیر مقدم به اعضای محترم مجمع، به تشریح جایگاه عقل و علوم عقلی پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین معلمی دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی و دبیر چهاردهمین گردهمایی اعضاء نیز گزارشی از فعالیت و برنامه‌های هیئت مدیره پنجم ارایه داد. برگزاری جلسات گروه‌های علمی و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت، برگزاری نشست‌های علمی، انتشار ۱۰ عنوان کتاب، نشر فصلنامه و خبرنامه علمی، برنامه‌های همایش ملی حکیم طهران در بخش علمی و احیاء و تصحیح آثار، برگزاری ۱۵ پیش نشست علمی در نقاط مختلف کشور، راه‌اندازی شعب مشهد و اصفهان و … بخشی از گزارش عملکرد هیئت مدیره پنجم بود که توسط حجت الاسلام والمسلمین معلمی ارائه شد.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین استاد علی اکبر رشاد ضمن سخنانی به بررسی ظرفیت های گفتمان فلسفه اسلامی در جهان پرداخت و گفت فلسفه اسلامی ظرفیت مناسبی دارد و علاقمندی زیادی در جهان به فلسفه اسلامی هست و درخواست‌هایی مبنی بر تدوین متون فلسفه اسلامی برای خارج از کشور جهت آشنایی و تدریس هست.

ایشان پرداختن به فلسفه‌های مضاف را راهکاری در راستای کاربردی کردن فلسفه اسلامی دانست و از اقدامات و برنامه‌های مجمع عالی حکمت اسلامی تشکر نمود. با استقرار هیئت رئیسه گردهمایی، نام نویسی از کاندیدا برای انتخاب هیئت مدیره و بازرسان انجام شد که پس از رأی‌گیری مخفی آقایان ذیل الذکر به مدت دو سال به عنوان ششمین هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی انتخاب شدند.
حضرات آقایان:
غلامرضا فیاضی
حسن معلمی
حمید پارسانیا
محسن قمی
سید محمد غروی
علی عباسی
عبدالحسین خسروپناه
حسن رمضانی
عزالدین رضانژاد
و آقایان مرتضی جوادی و علی مصباح به عنوان عضوعلی البدل انتخاب شدند.
همچنین آقایان مجتبی مصباح و محمدتقی یوسفی به عنوان بازرس اصلی و حسن عبدی به عنوان بازرس علی البدل به مدت ۲ سال انتخاب شدند.
بر اساس بند ۱ ماده ۳۶ اساسنامه و ماده ۳ آئین نامه اجرایی برگزاری انتخابات هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی، هیئت مدیره عبارت است از ۹ نفر که به مدت ۲ سال با رأی مخفی مجمع عمومی از میان اعضای پیوسته مجمع عالی انتخاب می‌شوند که ۵ نفر از ایشان باید از اعضای هیئت مؤسس باشند.