هفتادمین جلسه گروه علمی کلام برگزار شد + خلاصه بحث

هفتادمین جلسه گروه علمی کلام با موضوع:
طرح هایی در نقد فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر (ص) از قبیل نشست های علمی و تدوین مقالات
و با حضور اعضاء محترم گروه سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۰ در اتاق جلسات مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد در این جلسه استاد رضانژاد فرمود:

ایشان با اشاره به برخی تحقیقاتی که در مورد منابع اسلامی انجام شده و احادیث ضعیف و جعلی سوء استفاده شده توسط دشمنان اسلام، اشاره کردند که لازم است در برابر این هجمه ها کار فرهنگی کلان و اطلاع رسانی صحیح در این مورد انجام شود.
در ادامه توضیحات کلی در مورد فیلم موهنی که اخیراً علیه حضرت رسول (ص) ساخته شده است، ارائه گردید که داستان فیلم مربوط به سال ۲۰۱۱ محصول آمریکا و حدود ۱۲۰ دقیقه است که چند دقیقه آن در یوتیوب گذاشته شد و عوامل این فیلم همگی از افراد بدنام و کسانی هستند که جنایاتی مانند قرآن سوزی انجام داده اند.
سام باسیل کارگردان فیلم و یهودی صهیونیست است و در استناد به وی هم تشکیک شده است. از مسائلی که در این فیلم مطرح می شود آن است که چنین القاء گردیده که انسان به همراه مسائل شهوانی، معادل مفهوم اسلام است در قالب این فیلم فرشته وحی، بعثت پیامبر و نزول کتاب آسمانی مورد استهزاء و در واقع انکار گردیده است. بحث برده داری و خشونت و یهودی کشی که توسط پیامبر و اطرافیانش انجام می شود هم از اختراعات این فیلم علیه اسلام است.
همچنین بحث هایی مربوط به جزیه هم در این فیلم مشاهده می شود.
در ادامه راهکارهایی توسط اساتید مطرح شد که عبارتند از:
۱- توجه به حساسیت هایی که در مورد رفتار مسلمانان و بحث اسلام هراسی وجود دارد.
۲- جلوگیری از شکل گیری جنگ ادیانی به بهانه این فیلم ها و تقابل با آن.
۳- لزوم توجه و دقت بیشتر در نقل و تبلیغ برخی روایات و حکایت های غیر معتبر در مورد زندگی پیامبر اسلام و همسران وی.
۴- لزوم پرداختن به شبهاتی که در این فیلم ها نسبت به پیامبر واقع می شود تا بصورت کتاب و مقالات علمی فراهم شود و اساساً سیره و عظمت شخصیت فردی – اجتماعی آن حضرت تبیین و ارائه شود.
۵- برگزاری میزگردهای علمی در موضوعات وحی، اعجاز و … و نیز ارائه مقالات در این مورد و تهیه فیلم های مربوط به شخصیت پیامبر اعظم.