جلسات گروه معرفت شناسی سال ۱۴۰۱ | |||||
ردیف | تاریخ | شماره جلسه | موضوع | ارائه دهنده بحث | خلاصه بحث |
۱ | ۱۴۰۱/۰۷/۰۹ | ۲۲۱ | نقش فضائل معرفتی در رسیدن به معرفت از دیدگاه معرفت شناسی فضیلت با تاکید بر دیدگاه جیسون بائر و نقد بر اساس حکمت متعالیه(۱) | حجت الاسلام علیرضا ثابتی پور | |
۲ | ۱۴۰۱/۰۷/۳۰ | ۲۲۲ | نقش فضائل معرفتی در رسیدن به معرفت از دیدگاه معرفت شناسی فضیلت با تاکید بر دیدگاه جیسون بائر و نقد بر اساس حکمت متعالیه(۲) | حجت الاسلام علیرضا ثابتی پور | |
۳ | ۱۴۰۱/۰۸/۲۸ | ۲۲۳ | بررسی انتقادی جایگاه اصل عدم تناقض در نظام فلسفی کانت از دیدگاه علامه طباطبایی | دکتر حسن عبدی | |
۴ | ۱۴۰۱/۰۹/۲۶ | ۲۲۴ | دشواره کاشفیت تصدیق منطقی در فلسفه ملاصدرا | حجت الاسلام دکترمحمد حسین زاده | |
۵ | ۱۴۰۱/۱۲/۱۳ | ۲۲۵ | روش شناسی علمی-ج،س،پرس | دکتر اسحاق طاهری |
جلسات گروه معرفت شناسی
جلسات گروه معرفت شناسی سال ۱۴۰۰ | |||||
ردیف | تاریخ | شماره جلسه | موضوع | ارائه دهنده بحث | خلاصه بحث |
۱ | ۱۴۰۰/۰۳/۰۹ | ۲۱۱ | معرفت شناسی لورنس بنجور | آقای عیسی موسی زاده | نمایش |
۲ | ۱۴۰۰/۰۶/۲۷ | ۲۱۲ | کوگیتوی لکانی و ارزیابی آن از منظر انگارهی ادراک حضوری در حکمت متعالیه | آقای رضا احمدی | |
۳ | ۱۴۰۰/۰۸/۰۸ | ۲۱۳ | دیدگاه علامه حسن زاده در ساحت معرفت | حجت الاسلام والمسلمین سید اباذر نبویان | |
۴ | ۱۴۰۰/۰۸/۲۲ | ۲۱۴ | بررسی اعتبار قطع از منظر علامه | حجت الاسلام والمسلمین حسین شهسواری | نمایش |
۵ | ۱۴۰۰/۰۹/۱۳ | ۲۱۵ | تاملی در امکان تقسیم گزاره ها به خارجیه، ذهنیه و حقیقیه | حجت الاسلام والمسلمین فخر روحانی | |
۶ | ۱۴۰۰/۱۰/۱۱ | ۲۱۶ | ارزیای برهان معرفت (برهان مِری) در اثبات ویژگی های غیرفیزیکی ذهن
و سنجش پیامدهای آن در فلسفه ذهن و علم النفس اسلامی |
حجت الاسلام دکترمحمد حسن فاطمی نیا | نمایش |
۷ | ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ | ۲۱۷ | اعتبار و واقع نمایی معارف فطری | حجت الاسلام دکتر احمد ابوتراب | نمایش |
۸ | ۱۴۰۰/۱۱/۰۲ | ۲۱۸ | اعتبار و واقع نمایی معارف فطری(جلسه دوم) | حجت الاسلام دکتر احمد ابوترابی | نمایش |
۹ | ۱۴۰۰/۱۱/۱۶ | ۲۱۹ | “اعتبار وواقع نمایی معارف فطری”(جلسه سوم) | حجت الاسلام دکتر احمد ابوترابی | نمایش |
۱۰ | ۱۴۰۰/۱۲/۱۴ | ۲۲۰ | جایگاه شاکله در نظام معرفت شناختی کانت | آقای دکتر عقیل فولادی | نمایش |
جلسات گروه معرفت شناسی سال ۱۳۹۹ | |||||
ردیف | تاریخ | شماره جلسه | موضوع | ارائه دهنده بحث | خلاصه بحث |
۱ | ۱۳۹۹/۰۳/۲۴ | ۲۰۳ | مغالطات معرفت شناختی ادله عینیت ذات وصفات | حجت الاسلام دکتر سید اباذر نبویان | |
۲ | ۱۳۹۹/۰۴/۰۷ | ۲۰۴ | چیستی دلیل | آقای دکتر محمد علی پودینه | |
۳ | ۱۳۹۹/۰۴/۲۱ | ۲۰۵ | بررسی انتقادات کیث لرر در مبناگروی | حجت الاسلام دکتر مهدی عبداللهی | |
۴ | ۱۳۹۹/۰۷/۱۲ | ۲۰۶ | شهود حسی | حجت الاسلام محمود شریفی | |
۵ | ۱۳۹۹/۰۸/۲۴ | ۲۰۷ | رئالیسم از دیدگاه علامه طباطبائی | حجت الاسلام دکتر مهدی عبداللهی | |
۶ | ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ | ۲۰۸ | تبیین نظریه “شهود عقلی”براساس مبانی حکمت متعالیه | حجت الاسلام والمسلمین محمود شریفی | نمایش |
۷ | ۱۳۹۹/۱۱/۰۴ | ۲۰۹ | ” نقش معرفت شناسی در هستی شناسی(توحید صفاتی) | حجت الاسلام دکتر مهدی عبداللهی | |
۸ | ۱۳۹۹/۱۱/۱۸ | ۲۱۰ | نوآوریهای علامه مصباح یزدی در معرفت شناسی | حجت الاسلام والمسلمین حسن معلمی |
جلسات گروه معرفت شناسی سال ۱۳۹۸ | |||||
ردیف | تاریخ | شماره جلسه | موضوع | ارائه دهنده بحث | خلاصه بحث |
۱ | ۱۳۹۸/۰۱/۲۴ | ۱۸۹ | ابزار شناخت از منظر شهید مطهری | حجت الاسلام حسین شهسواری | نمایش |
۲ | ۱۳۹۸/۰۲/۰۷ | ۱۹۰ | شناخت از منظر شهید مطهری | حجت الاسلام حسین شهسواری | |
۳ | ۱۳۹۸/۰۳/۲۵ | ۱۹۱ | تعامل برهان وشهود؛ تامین وتتمیم معرفت شناختی | آقای دکتر اسحاق طاهری | |
۴ | ۱۳۹۸/۰۴/۰۱ | ۱۹۲ | چالش نا واقع گرایی در فلسفه غرب | حجت الاسلام دکتر مهدی عبداللهی | |
۵ | ۱۳۹۸/۰۴/۱۵ | ۱۹۳ | نقش سکولاریزم و اومانیسم در شکلگیری فلسفه کانت | حجت الاسلام دکتر احمد سعیدی | نمایش |
۶ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۳ | ۱۹۴ | نگاه معرفت شناختی به جنبه های از پارادوکس مجهول مطلق و مانند آن در فلسفه اسلامی | حجت الاسلام سلیمانی امیری | نمایش |
۷ | ۱۳۹۸/۰۸/۱۱ | ۱۹۵ | نقش سکولاریزم و اومانیسم در شکلگیری فلسفه کانت (جلسه دوم) | حجت الاسلام دکتر احمد سعیدی | |
۸ | ۱۳۹۸/۰۸/۲۶ | ۱۹۶ | کیفیت تصحیح خطاها در حس از منظر علامه طباطبائی | حجت الاسلام سلیمانی امیری | نمایش |
۹ | ۱۳۹۸/۰۹/۰۹ | ۱۹۷ | تحلیل انتقادی دیدگاه هیوم در باب اعتقادات طبیعی | آقای دکتر میثم شادپور | نمایش |
۱۰ | ۱۳۹۸/۰۹/۲۳ | ۱۹۸ | کیفیت تصحیح خطاها در حس از منظر علامه طباطبائی “(۲) | حجت الاسلام سلیمانی امیری | |
۱۱ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۷ | ۱۹۹ | تحلیل انتقادی دیدگاه هیوم در باب منشا و مفاد اعتقاد به اصل علیت | آقای دکتر میثم شادپور | نمایش |
۱۲ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۱ | ۲۰۰ | تحلیل انتقادی دیدگاه هیوم در باب منشا و مفاد اعتقاد به وجود خارجی | آقای دکتر میثم شادپور | نمایش |
۱۳ | ۱۳۹۸/۱۱/۰۵ | ۲۰۱ | چیستی واعتبار علم از منظر لویتار | آقای دکتر پیمانجو | |
۱۴ | ۱۳۹۸/۱۱/۱۹ | ۲۰۲ | زمینهای نسبی گرایی معرفتی در تفکر ویتگنشتاین متاخر | حجت الاسلام دکتر عبدالله محمدی | نمایش |
جلسات گروه معرفت شناسی سال ۱۳۹۷ | |||||
ردیف | تاریخ | شماره جلسه | موضوع | ارائه دهنده بحث | خلاصه بحث |
۱ | ۱۳۹۷/۰۲/۰۸ | ۱۷۷ | بررسی تفاسیر جدید از فلسفه دین کانت و تاثیر آن بر الهیات | حجت الاسلام مصطفی صالحی | |
۲ | ۱۳۹۷/۰۴/۰۲ | ۱۷۸ | معرفی مبانی فکری و نظام معرفت شناختی جان دیویی | حجت الاسلام محمد صادق علیپور | نمایش |
۳ | ۱۳۹۷/۰۴/۱۶ | ۱۷۹ | نقد مبانی فکری و نظام معرفت شناختی جان دیویی | حجت الاسلام محمد صادق علیپور | نمایش |
۴ | ۱۳۹۷/۰۷/۲۸ | ۱۸۰ | ” نقدی بر تقسیم بندی رایج از معقولات اولی وثانوی | حجت الاسلام سید جابرموسوی راد | نمایش |
۵ | ۱۳۹۷/۰۸/۲۶ | ۱۸۱ | مقصود از لوازم عامه در برهانهای انّی از نظر علامه طباطبایی | حجت الاسلام سلیمانی امیری | نمایش |
۶ | ۱۳۹۷/۰۹/۱۰ | ۱۸۲ | مقصود از لوازم عامه در برهانهای انّی از نظر علامه طباطبایی | حجت الاسلام سلیمانی امیری | |
۷ | ۱۳۹۷/۰۹/۲۴ | ۱۸۳ | کشف و شهود ؛ اقسام ومراتب آن(۱) | دکتر اسحاق طاهری | |
۸ | ۱۳۹۷/۱۰/۰۸ | ۱۸۴ | کشف و شهود ؛ اقسام ومراتب آن(۲) | دکتر اسحاق طاهری | نمایش |
۹ | ۱۳۹۷/۱۰/۲۲ | ۱۸۵ | تبیین تاثیر منطق رواقی بر منطق اسلامی | محمدرضا محمد علیزاده | |
۱۰ | ۱۳۹۷/۱۱/۰۶ | ۱۸۶ | تبیین تاثیر منطق رواقی بر منطق اسلامی | محمدرضا محمد علیزاده | |
۱۱ | ۱۳۹۷/۱۲/۱۱ | ۱۸۷ | نگاهی معرفت شناختی و هستی شناختی به اصل علیّت از دیدگاه چهار فیلسوف(لاک،هیوم،غزالی وشهید مطهری) | حجت الاسلام معلمی | نمایش |
۱۲ | ۱۳۹۷/۱۲/۲۵ | ۱۸۸ | تبیین ساختار معرفت شناسی اسلامی در مقایسه با معرفت شناسی غربی(دستاوردی از مرکز پژوهشی دائره المعارف علوم عقلی اسلامی) | حجت الاسلام ابوترابی وآقای دکتر نجفی |
جلسات گروه معرفت شناسی سال ۱۳۹۶ | |||||
ردیف | تاریخ | شماره جلسه | موضوع | ارائه دهنده بحث | خلاصه بحث |
۱ | ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ | ۱۶۲ | الگوی استدلال درقرآن(۱) | محمد رضا محمدعلی زاده | |
۲ | ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ | ۱۶۳ | الگوی استدلال درقرآن “(۲) | محمد رضا محمدعلی زاده | |
۳ | ۱۳۹۶/۰۲/۳۰ | ۱۶۴ | روش شناسی خرد ورزی در روایات | حجت الاسلام مختار علی رضائی | |
۴ | ۱۳۹۶/۰۴/۱۰ | ۱۶۵ | مسئله وابزار شناخت در قرآن | حجت الاسلام حسین شهسواری | |
۵ | ۱۳۹۶/۰۶/۰۴ | ۱۶۶ | معرفت شناسی وحی(جلسه اول) | حجت الاسلام سید محمد عارف امینی | |
۶ | ۱۳۹۶/۰۷/۱۵ | ۱۶۷ | معرفت شناسی وحی “(جلسه دوم) | حجت الاسلام سید محمد عارف امینی | نمایش |
۷ | ۱۳۹۶/۰۷/۲۹ | ۱۶۸ | صعود معرفتی در حوزه استدلال مباشر | حجت الاسلام محمد حسن عالم | |
۸ | ۱۳۹۶/۰۹/۰۴ | ۱۶۹ | بازخوانی کارکردهای معرفتی اصل عدم تناقض با تاکید برآراءعلامه | دکتر حسن عبدی | |
۹ | ۱۳۹۶/۰۹/۱۸ | ۱۷۰ | بررسی آراء معرفت شناختی کواین از نظر علامه طباطبائی(۱) | حجت الاسلام احمد ابراهیمی | |
۱۰ | ۱۳۹۶/۱۰/۰۲ | ۱۷۱ | بررسی آراء معرفت شناختی کواین از نظر علامه طباطبائی (۲) | حجت الاسلام احمد ابراهیمی | |
۱۱ | ۱۳۹۶/۱۰/۱۶ | ۱۷۲ | بررسی ارکان معرفت از دیدگاه آلستون(۱) | آقای دکتر حسن رضائی | |
۱۲ | ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ | ۱۷۳ | بررسی ارکان معرفت از دیدگاه آلستون(۲) | آقای دکتر حسن رضائی | |
۱۳ | ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ | ۱۷۴ | ارزیابی شیوه های صعود معرفتی | حجت الاسلام محمد حسن عالم | |
۱۴ | ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ | ۱۷۵ | بدیهی بون چیزی که سبب ندارد واقامه برهان | حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی | |
۱۵ | ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ | ۱۷۶ | وابستگی عقل عملی به عقل نظری در اعتبار واستقلال عقل عملی از عقل نظری در ادراک | حجت الاسلام اسماعیل پور |
جلسات گروه معرفت شناسی سال ۱۳۹۵ | |||||
ردیف | تاریخ | شماره جلسه | موضوع | ارائه دهنده بحث | خلاصه بحث |
۱ | ۱۳۹۵/۰۱/۲۱ | ۱۴۵ | نومن وفنومن در فلسفه کانت وپیامدهای معرفت شناختی ودینی آن | دکتر اسحاق طاهری | |
۲ | ۱۳۹۵/۰۲/۰۴ | ۱۴۶ | مبنا گروی از منظر فومرتون | توسط حجت الاسلام والمسلمین امیری | |
۳ | ۱۳۹۵/۰۲/۱۸ | ۱۴۷ | سیری در تطور وجود ذهنی در اندیشه حکماء مسلمان | دکتر حسام الدین شریفی | نمایش |
۴ | ۱۳۹۵/۰۶/۱۳ | ۱۴۸ | بررسی تحولات تاریخی نگرش متفکران غربی به مساله معرفت | دکتر عبدی | |
۵ | ۱۳۹۵/۰۶/۲۷ | ۱۴۹ | نقش معرفت شناسی در علم اخلاق | حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالقاسم زاده | |
۶ | ۱۳۹۵/۰۷/۱۰ | ۱۵۰ | نقدی برپاسخهای پلانتینگا به اشکالات نظریه معرفت شناسی اصلاح شده | حجت الاسلام والمسلمین سید جابرموسوی راد | نمایش |
۷ | ۱۳۹۵/۰۷/۲۴ | ۱۵۱ | رابطه ضرورت با گزاره های پیشین | حجت الاسلام والمسلمین سید احمد غفاری | |
۸ | ۱۳۹۵/۰۸/۰۸ | ۱۵۲ | بررسی دفاعیه های ارسطو وابن سینا از اصل تناقض در مقابل سوفسطاییان | حجت الاسلام والمسلمین یارعلی فیروزجائی | |
۹ | ۱۳۹۵/۰۸/۲۲ | ۱۵۳ | منشأ خطا از دیدگاه علامه طباطبائی یا توجیه علامه در مورد خطاهای ادراکی | حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امیری | |
۱۰ | ۱۳۹۵/۰۹/۰۶ | ۱۵۴ | رابطه ضرورت با گزاره های پیشین “(۲) | حجت الاسلام والمسلمین سید احمد غفاری | |
۱۱ | ۱۳۹۵/۰۹/۲۰ | ۱۵۵ | معرفت شناسی اقتصاد(مسائل وکارکردها) | دکترمحمد جواد توکلی | |
۱۲ | ۱۳۹۵/۱۰/۰۴ | ۱۵۶ | معرفت شناسی طه عبدالرحمن | دکترهادی بیگی | |
۱۳ | ۱۳۹۵/۱۰/۱۸ | ۱۵۷ | معرفت شناسی طه عبدالرحمن(۲) | دکترهادی بیگی | |
۱۴ | ۱۳۹۵/۱۱/۰۲ | ۱۵۸ | ارجاع اوّلیات به علم حضوری ازمنظر استاد مصباح | حجت الاسلام مهدی احمدخان بیگی | |
۱۵ | ۱۳۹۵/۱۱/۱۶ | ۱۵۹ | نسبت و تعامل معرفت شناسی وعلم کلام | حجت الاسلام دکتر جعفری | |
۱۶ | ۱۳۹۵/۱۱/۳۰ | ۱۶۰ | بررسی انتقادی دیدگاه معرفت شناختی ویلفرد سلرز | حجت الاسلام دکترعباسعلی امیری | |
۱۷ | ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ | ۱۶۱ | نقد وارزیابی”خود تنها گروی | دکترحسین علی محمدی |
جلسات گروه معرفت شناسی سال ۱۳۹۴ | |||||
ردیف | تاریخ | شماره جلسه | موضوع | ارائه دهنده بحث | خلاصه بحث |
۱ | ۱۳۹۴/۰۱/۲۹ | ۱۳۰ | بررسی موضوعات مطرح شده در گروه معرفت شناسی جهت تدوین | اعضاء محترم گروه | |
۲ | ۱۳۹۴/۰۲/۱۹ | ۱۳۱ | تأملی در نقدهای ملاصدرا بر پاسخ حکماء به یک اشکال در بحث وجود ذهنی | حجت الاسلام والمسلمین معلمی | نمایش |
۳ | ۱۳۹۴/۰۳/۰۲ | ۱۳۲ | یقین ونسبت آن با حدود برهان | حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امیری | نمایش |
۴ | ۱۳۹۴/۰۳/۱۶ | ۱۳۳ | نگرشی به «فهم ارتکازی» در اندیشه اسلامی و اندیشه غربی | حجت الاسلام والمسلمین دکتر مبینی | نمایش |
۵ | ۱۳۹۴/۰۶/۲۱ | ۱۳۴ | بررسی بعد معرفتی عقل عملی | حجت الاسلام والمسلمین جمال سروش | نمایش |
۷ | ۱۳۹۴/۰۷/۰۴ | ۱۳۵ | نقد وبررسی کتاب بن لایه های شناخت ” نقد مبحث(چگونگی پیدایش شناخت) | باحضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی-ناقد حجت الاسلام والمسلمین معلمی | |
۸ | ۱۳۹۴/۰۷/۱۸ | ۱۳۶ | ” نقد وبررسی کتاب بن لایه های شناخت “(جلسه دوم) نقد مبحث(علم تصور است) | باحضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی-ناقد حجت الاسلام والمسلمین دیرباز | |
۹ | ۱۳۹۴/۰۸/۱۶ | ۱۳۷ | ” نقد وبررسی کتاب بن لایه های شناخت “(جلسه سوم) نقدمبحث (ماهیت حمل وضرورت در قضایا) | باحضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی-ناقد حجت الاسلام والمسلمین معلمی | |
۱۰ | ۱۳۹۴/۰۸/۳۰ | ۱۳۸ | نقش شکل اول در قواعد استنتاج وکیفیت استخراج قانون از آن | حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امیری | نمایش |
۱۱ | ۱۳۹۴/۰۹/۲۸ | ۱۳۹ | معیاریقین در قضایا ازنظر ابن سینا | حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امیری | نمایش |
۱۲ | ۱۳۹۴/۱۰/۱۲ | ۱۴۰ | نقد وبررسی کتاب بن لایه های شناخت “(جلسه چهارم) نقدمبحث (ساختار و ماهیت قضیه شرطیه) | باحضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی-ناقد حجت الاسلام والمسلمین دیرباز | |
۱۳ | ۱۳۹۴/۱۰/۲۶ | ۱۴۱ | ” اعتباریات اجتماعی از دیدگاه جان سرل | حجت الاسلام والمسلمین عابدینی | نمایش |
۱۴ | ۱۳۹۴/۱۱/۱۰ | ۱۴۲ | صدق وکیفیت احراز آن در مبناگروی | حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امیری | نمایش |
۱۵ | ۱۳۹۴/۱۱/۲۴ | ۱۴۳ | جایگاه احساس گرایی در معرفت شناسی زگزبسکی | حجت الاسلام والمسلمین شکری | |
۱۶ | ۱۳۹۴/۱۲/۰۸ | ۱۴۴ | جایگاه احساس گرایی در معرفت شناسی زگزبسکی(۲) | حجت الاسلام والمسلمین شکری |
جلسات گروه معرفت شناسی سال ۱۳۹۳ | |||||
ردیف | تاریخ | شماره جلسه | موضوع | ارائه دهنده بحث | خلاصه بحث |
۱ | ۱۳۹۳/۰۱/۱۶ | ۱۱۵ | بررسی معیارهای بداهت بدیهیات اولیه | حجت الاسلام والمسلمین آقای فیروزجائی | |
۲ | ۱۳۹۳/۰۱/۳۰ | ۱۱۶ | ظرفیت های سینمابرای مباحث معرفت شناسی | حجت الاسلام والمسلمین میرخندان | |
۳ | ۱۳۹۳/۰۲/۱۳ | ۱۱۷ | بررسی زبان خصوصی ویتگنشتاین | دکتر عبدی | |
۴ | ۱۳۹۳/۰۲/۲۷ | ۱۱۸ | بررسی دیدگاه شهید مطهری درباره مطابقت با واقع | حجت الاسلام والمسلمین معلمی | |
۵ | ۱۳۹۳/۰۳/۱۰ | ۱۱۹ | بررسی انتقادی دیدگاه تجربه گرایانه والتر ترنس استیس | حجت الاسلام والمسلمین آقای مبینی | نمایش |
۶ | ۱۳۹۳/۰۳/۲۴ | ۱۲۰ | نگرشی به معرفت و شکاکیت به استناد کتاب جهالت(lgnorance) نوشته پیتر انگر از انتشارات دانشگاه آکسفورد | آقای عارفی | |
۷ | ۱۳۹۳/۰۶/۲۹ | ۱۲۱ | نگرشی به معرفت و شکاکیت به استناد کتاب جهالت(lgnorance) نوشته پیتر انگر از انتشارات دانشگاه آکسفورد “(جلسه دوم) | آقای عارفی | |
۸ | ۱۳۹۳/۰۷/۲۶ | ۱۲۲ | نگرشی به معرفت و شکاکیت به استناد کتاب جهالت(lgnorance) نوشته پیتر انگر از انتشارات دانشگاه آکسفورد “(جلسه سوم | آقای عارفی | |
۹ | ۱۳۹۳/۰۸/۲۴ | ۱۲۳ | نقش قوه واهمه در معرفت شناسی ابن سینا | حجت الاسلام والمسلمین فیروز جائی | |
۱۰ | ۱۳۹۳/۰۹/۰۸ | ۱۲۴ | نگرشی به معرفت و شکاکیت به استناد کتاب جهالت(lgnorance) نوشته پیتر انگر از انتشارات دانشگاه آکسفورد “(جلسه چهارم)” | آقای عارفی | |
۱۱ | ۱۳۹۳/۱۰/۰۶ | ۱۲۵ | بررسی اعتباری بودن علم حصولی از نظر علامه طباطبایی | حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امیری | |
۱۲ | ۱۳۹۳/۱۰/۲۰ | ۱۲۶ | بررسی اعتباری بودن علم حصولی از نظر علامه طباطبایی(جلسه دوم) | حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امیری | |
۱۳ | ۱۳۹۳/۱۱/۰۴ | ۱۲۷ | مولفه ها وساختارهای بشری؛تصدیقات یا قضایا | حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده یزدی | |
۱۴ | ۱۳۹۳/۱۲/۰۲ | ۱۲۸ | بررسی مبادی باور از دیدگاه ابن سینا | حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امیری | |
۱۵ | ۱۳۹۳/۱۲/۱۶ | ۱۲۹ | بررسی برهان علم به جهان خارج | حجت الاسلام والمسلمین مهدی عبداللهی |
جلسات گروه معرفت شناسی سال ۱۳۹۲ | |||||
ردیف | تاریخ | شماره جلسه | موضوع | ارائه دهنده بحث | خلاصه بحث |
۱ | ۱۳۹۲/۰۲/۰۷ | ۱۰۱ | نگاهی به انسجام گروی در توجیه معرفت از منظر کیث لرر | حجت الاسلام والمسلمین مهدی عبداللهی | |
۲ | ۱۳۹۲/۰۲/۲۱ | ۱۰۲ | نگاهی به انسجام گروی در توجیه معرفت از منظر کیث لرر | حجت الاسلام والمسلمین مهدی عبداللهی | |
۳ | ۱۳۹۲/۰۳/۱۸ | ۱۰۳ | ارزش معرفت شناختی دلیل نقلی | حجت الاسلام والمسلمین عبدالله محمدی | |
۴ | ۱۳۹۲/۰۴/۰۱ | ۱۰۴ | راز بداهت تصوری | آقای عارفی | |
۵ | ۱۳۹۲/۰۴/۱۵ | ۱۰۵ | بررسی نظریات در باب راز بداهت تصوری | آقای عارفی | |
۶ | ۱۳۹۲/۰۷/۱۳ | ۱۰۶ | نسبی گرایی مفهومی | حجت الاسلام والمسلمین واعظی | |
۷ | ۱۳۹۲/۰۷/۲۷ | ۱۰۷ | گزارش فعالیت های گروه معرفت شناسی دائره المعارف علوم عقلی | حجت الاسلام والمسلمین ابو ترابی | |
۸ | ۱۳۹۲/۰۸/۱۱ | ۱۰۸ | سرّ بداهت تصوری | آقای عارفی | |
۹ | ۱۳۹۲/۰۹/۰۹ | ۱۰۹ | نگاهی تاریخی و معرفت شناختی به فهم متعارف | دکتر اسحاق طاهری | نمایش |
۱۰ | ۱۳۹۲/۱۰/۲۱ | ۱۱۰ | تبیین نظریه مقبول در سرّ بداهت تصوری | آقای عارفی | |
۱۱ | ۱۳۹۲/۱۱/۰۵ | ۱۱۱ | جایگاه قاعده ذوات الاسباب و قاعده مالاسسبب در معرفت بشری | حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امیری | نمایش |
۱۲ | ۱۳۹۲/۱۱/۱۹ | ۱۱۲ | –آسیبها وبایسته های حوزه معرفت شناسی۲-برنامه ریزی وبررسی پیشنهادات برنامه های آموزشی و پژوهشی | اعضاء گروه | |
۱۳ | ۱۳۹۲/۱۲/۰۳ | ۱۱۳ | بررسی ابعاد معرفت شناختی ابتناء علم حصولی بر علم حضوری | حجت الاسلام والمسلمین فیروزجائی | |
۱۴ | ۱۳۹۲/۱۲/۱۷ | ۱۱۴ | ابعاد معرفت شناختی فیلم ماتریکس | حجت الاسلام والمسلمین میرخندان |
جلسات گروه معرفت شناسی سال ۱۳۹۱ | |||||
ردیف | تاریخ | شماره جلسه | موضوع | ارائه دهنده بحث | خلاصه بحث |
۱ | ۱۳۹۱/۰۱/۲۶ | ۸۶ | تبادل نظر پیرامون مسائل آموزشی وپژوهشی در حوزه معرفت شناسی(۲) | اعضاء گروه | |
۲ | ۱۳۹۱/۰۲/۰۹ | ۸۷ | لوازم شناختی حکمت متعالیه | حجت الاسلام والمسلمین شیروانی | |
۳ | ۱۳۹۱/۰۲/۲۳ | ۸۸ | ارجاع علوم حصولی به علم حضوری از منظر علامه طباطبائی | حجت الاسلام والمسلمین معلمی | |
۴ | ۱۳۹۱/۰۳/۰۶ | ۸۹ | صدق در کانت | حجت الاسلام والمسلمین جعفری | |
۵ | ۱۳۹۱/۰۶/۲۵ | ۹۰ | بررسی وتعیین اولویت ها وبرنامه های گروه در نیم سال دوم ۹۱ | اعضاء گروه | |
۶ | ۱۳۹۱/۰۷/۰۸ | ۹۱ | بررسی طرح قرآن در معرفت شناسی | اعضاء گروه | |
۷ | ۱۳۹۱/۰۷/۲۲ | ۹۲ | بررسی آراء معرفت شناختی فیلسوفان مسلمان | حجت الاسلام والمسلمین فیروزجائی | |
۸ | ۱۳۹۱/۰۸/۰۶ | ۹۳ | معرفی کتب ومقالات نوشته شده درباره مباحث معرفت شناسی در قران | آقای عارفی | |
۹ | ۱۳۹۱/۰۹/۱۸ | ۹۴ | اقسام علم ومعرفت در قران | حجت الاسلام والمسلمین معلمی | |
۱۰ | ۱۳۹۱/۱۰/۰۲ | ۹۵ | رابطه ظن شک ویقین با ایمان | حجت الاسلام والمسلمین جعفری | |
۱۱ | ۱۳۹۱/۱۰/۱۶ | ۹۶ | استدلال از امکان مفاهمه علیه شکاکیت | آقای دکتر ذاکری | |
۱۲ | ۱۳۹۱/۱۰/۳۰ | ۹۷ | بررسی انتقادی دیدگاه کواین در زمینه معرفت شناسی طبیعی شده | آقای دکتر عبدی | |
۱۳ | ۱۳۹۱/۱۱/۱۴ | ۹۸ | بررسی جایگاه معرفت شناختی قلب در قرآن | آقای دکتر عبدی | نمایش |
۱۴ | ۱۳۹۱/۱۱/۲۸ | ۹۹ | بررسی جایگاه معرفت شناسی حس در قرآن | آقای دکتر عبدی | نمایش |
۱۵ | ۱۳۹۱/۱۲/۱۲ | ۱۰۰ | بررسی برنامه های گروه در نیم سال اول ۹۲ | اعضاء گروه |
جلسات گروه معرفت شناسی سال ۱۳۹۰ | |||||
ردیف | تاریخ | شماره جلسه | موضوع | ارائه دهنده بحث | خلاصه بحث |
۱ | ۱۳۹۰/۰۱/۲۰ | ۷۱ | نقد وبررسی کتاب بن لا یه های شناخت (خطا) | حجت الاسلام والمسلمین معلمی | |
۲ | ۱۳۹۰/۰۲/۰۳ | ۷۲ | نقد وبررسی کتاب بن لا یه های شناخت (کلی و کلی سازی «۱») | آقای طاهری | |
۳ | ۱۳۹۰/۰۲/۲۴ | ۷۳ | نقد وبررسی کتاب بن لا یه های شناخت (کلی و کلی سازی «۲») | آقای طاهری | |
۴ | ۱۳۹۰/۰۳/۰۷ | ۷۴ | نقد وبررسی کتاب بن لا یه های شناخت(ادراک عرض یا ….) | حجت الاسلام والمسلمین دیرباز | |
۵ | ۱۳۹۰/۰۴/۰۴ | ۷۵ | برنامه ریزی برای برنامه های گروه درسال تحصیلی آینده | اعضاء گروه | |
۶ | ۱۳۹۰/۰۶/۲۶ | ۷۶ | نقد وبررسی کتاب بن لا یه های شناخت(اتحاد عالم ومعلوم) | حجت الاسلام والمسلمین معلمی | |
۷ | ۱۳۹۰/۰۷/۰۹ | ۷۷ | نقد وبررسی کتاب بن لا یه های شناخت(بحث دلالت) | آقای عارفی | |
۸ | ۱۳۹۰/۰۷/۲۳ | ۷۸ | نقد وبررسی کتاب بن لا یه های شناخت(بحث عقل) | آقای عبدی | |
۹ | ۱۳۹۰/۰۸/۰۷ | ۷۹ | مباحث تطبیقی | حجت الاسلام والمسلمین کیاشمشکی | |
۱۰ | ۱۳۹۰/۰۸/۲۱ | ۸۰ | حقیقت ادراک حسی ازدیدگاه علامه طباطبائی | حجت الاسلام والمسلمین فیروزجائی | |
۱۱ | ۱۳۹۰/۰۹/۱۹ | ۸۱ | نقد وبررسی کتاب بن لا یه های شناخت(صورت قوه حساسه از نظر کانت)(۱) | آقای طاهری | |
۱۲ | ۱۳۹۰/۱۰/۰۳ | ۸۲ | نقد وبررسی کتاب بن لا یه های شناخت(صورت قوه حساسه از نظر کانت)(۲) | آقای طاهری | |
۱۳ | ۱۳۹۰/۱۰/۱۷ | ۸۳ | نقد وبررسی کتاب بن لا یه های شناخت(بررسی زمان ومکان در فلسفه کانت) | آقای عارفی | |
۱۴ | ۱۳۹۰/۱۱/۲۹ | ۸۴ | نقد وبررسی کتاب بن لا یه های شناخت(بررسی زمان ومکان در فلسفه کانت(۲) | آقای عارفی | |
۱۵ | ۱۳۹۰/۱۲/۱۳ | ۸۵ | تبادل نظر پیرامون مسائل آموزشی وپژوهشی در حوزه معرفت شناسی | اعضاء گروه |
جلسات گروه معرفت شناسی سال ۱۳۸۹ | |||||
ردیف | تاریخ | شماره جلسه | موضوع | ارائه دهنده بحث | خلاصه بحث |
۱ | ۱۴/۱/۱۳۸۹ | ۵۳ | جمع بندی ساختار معرفت شناسی اسلامی | اعضای گروه | |
۲ | ۲۸/۱/۱۳۸۹ | ۵۴ | گزارشی ازمدخل یقین از دائره المعارف معرفت شناسی | آقای عارفی | |
۳ | ۱۱/۲/۱۳۸۹ | ۵۵ | عقل از نظر کانت | حجت الا سلام والمسلمین بخشایش | |
۴ | ۲۵/۲/۸۹ | ۵۶ | مفاهیم کلیدی در فلسفه نظری کانت(۱) | حجت الا سلام والمسلمین بخشایش | |
۵ | ۸/۳/۸۹ | ۵۷ | مفاهیم کلیدی در فلسفه نظری کانت(۲) | حجت الا سلام والمسلمین بخشایش | |
۶ | ۲۲/۳/۸۹ | ۵۸ | مفاهیم کلیدی در فلسفه نظری کانت(۳) | حجت الا سلام والمسلمین بخشایش | |
۷ | ۳/۷/۸۹ | ۵۹ | زمان ومکان استنتاج استعلائی وعلیت(۱) | حجت الا سلام والمسلمین بخشایش | |
۸ | ۱۷/۷/۸۹ | ۶۰ | زمان ومکان استنتاج استعلائی وعلیت(۲) | حجت الا سلام والمسلمین بخشایش | |
۹ | ۱/۸/۸۹ | ۶۱ | علیت تمثیل دوم کتاب کانت | حجت الا سلام والمسلمین بخشایش | |
۱۰ | ۱۵/۸/۸۹ | ۶۲ | نقد وبررسی کتاب بن لا یه های شناخت(چگونگی پیدایش شناخت) | حجت الاسلام والمسلمین معلمی | |
۱۱ | ۱۳/۹/۱۳۸۹ | ۶۳ | نقد وبررسی کتاب بن لا یه های شناخت(علم تصور است) | حجت الاسلام والمسلمین دیرباز | |
۱۲ | ۲۷/۹/۱۳۸۹ | ۶۴ | نقد وبررسی کتاب بن لا یه های شناخت(ماهیت حمل وضرورت در قضایا) | حجت الاسلام والمسلمین معلمی | |
۱۳ | ۱۱/۱۰/۱۳۸۹ | ۶۵ | نقد وبررسی کتاب بن لا یه های شناخت(ام القضایا یا اصل هوهویت) | حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امیری | |
۱۴ | ۲۵/۱۰/۱۳۸۹ | ۶۶ | نقد وبررسی کتاب بن لا یه های شناخت(گزاره سازی و چگونگی معرفت زایی آن ) | حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امیری | |
۱۵ | ۹/۱۱/۱۳۸۹ | ۶۷ | نقد وبررسی کتاب بن لا یه های شناخت ( ماهیت قضایای سالبه) | حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امیری | |
۱۶ | ۲۳/۱۱/۱۳۸۹ | ۶۸ | نقد وبررسی کتاب بن لا یه های شناخت ( ساختار و ماهیت قضیه شرطیه) | حجت الاسلام والمسلمین دیرباز | |
۱۷ | ۷/۱۲/۱۳۸۹ | ۶۹ | نقد وبررسی کتاب بن لا یه های شناخت ( جهات در قضایا) | حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امیری | |
۱۸ | ۲۱/۱۲/۱۳۸۹ | ۷۰ | نقد وبررسی کتاب بن لا یه های شناخت (صدق) | آقای طاهری |
جلسات گروه معرفت شناسی سال ۱۳۸۸ | |||||
ردیف | تاریخ | شماره جلسه | موضوع | ارائه دهنده بحث | خلاصه بحث |
۱ | ۲۲/۱/۱۳۸۸ | ۳۹ | دیدگاه های مختلف درباب فرق بین مفاهیم ماهوی فلسفی ومنطقی ودیدگاه مورد قبول (۲) | حجت الاسلام والمسلمین معلمی | |
۲ | ۵/۲/۱۳۸۸ | ۴۰ | بررسی آراء معرفت شناختی پِرِس(۱) | حجت الاسلام والمسلمین فیروز جائی | |
۳ | ۱۹/۲/۱۳۸۸ | ۴۱ | بررسی آراء معرفت شناختی پِرِس(۲) | حجت الاسلام والمسلمین فیروز جائی | |
۴ | ۲/۳/۱۳۸۸ | ۴۲ | بررسی و نقد دیدگاه های پِرِس درمقاله پرسش هایی درباره توانایی های خاص انسان(۱) | اعضای گروه | |
۵ | ۳۰/۳/۱۳۸۸ | ۴۳ | نقد دیدگاه های پِرِس درمقاله پرسش هایی درباره توانایی های خاص انسان(۲) | اعضای گروه | |
۶ | ۱۱/۷/۱۳۸۸ | ۴۴ | تعیین مطالب وموضوعات درون گروهی در سال تحصیلی ۸۹-۸۸ | اعضای گروه | |
۷ | ۲۵/۷/۱۳۸۸ | ۴۵ | تبار شناسی عناصر در فلسفه نقادی کانت | دکتر اسحاق طاهری | |
۸ | ۹/۸/۱۳۸۸ | ۴۶ | گزارشی از دائره المعارف معرفت شناسی | آقای عارفی | |
۹ | ۲۳/۸/۱۳۸۸ | ۴۷ | معرفی کتاب نقد عقل محض | دکتر اسحاق طاهری | |
۱۰ | ۱۹/۱۰/۱۳۸۸ | ۴۸ | بررسی ساختار معرفت شناسی اسلامی(۱) | حجت الاسلام والمسلمین رضانیا | |
۱۱ | ۳/۱۱/۱۳۸۸ | ۴۹ | بررسی ساختار معرفت شناسی اسلامی(۲) | حجت الاسلام والمسلمین رضانیا | |
۱۲ | ۱۷/۱۱/۱۳۸۸ | ۵۰ | بررسی ساختار معرفت شناسی اسلامی(۳) | اعضای گروه | |
۱۳ | ۱/۱۲/۱۳۸۸ | ۵۱ | بررسی ساختار معرفت شناسی اسلامی(۴) | اعضای گروه | |
۱۴ | ۱۵/۱۲/۱۳۸۸ | ۵۲ | بررسی ساختار معرفت شناسی اسلامی(۵) | اعضای گروه |
جلسات گروه معرفت شناسی سال ۱۳۸۷ | |||||
ردیف | تاریخ | شماره جلسه | موضوع | ارائه دهنده بحث | خلاصه بحث |
۱ | ۳۱/۱/۱۳۸۷ | ۲۳ | بررسی ساختار معرفت شناسی اسلامی | اعضای گروه | |
۲ | ۷/۲/۱۳۸۷ | ۲۴ | بررسی ساختار معرفت شناسی غرب | اعضای گروه | |
۳ | ۲۸/۲/۱۳۸۷ | ۲۵ | بررسی ساختار معرفت شناسی اسلام وغرب(۱) | اعضای گروه | |
۴ | ۱۱/۳/۱۳۸۷ | ۲۶ | بررسی ساختار معرفت شناسی اسلام وغرب(۲) | اعضای گروه | |
۵ | ۱/۴/۱۳۸۷ | ۲۷ | بررسی ساختار معرفت شناسی اسلام(۱) | اعضای گروه | |
۶ | ۸/۴/۱۳۸۷ | ۲۸ | بررسی ساختار معرفت شناسی اسلام(۲) | اعضای گروه | |
۷ | ۲۰/۷/۱۳۸۷ | ۲۹ | بررسی ساختار معرفت شناسی اسلام(۳) | اعضای گروه | |
۸ | ۱۱/۸/۱۳۸۷ | ۳۰ | بررسی ساختار معرفت شناسی اسلام(۴) | اعضای گروه | |
۹ | ۲۵/۸/۱۳۸۷ | ۳۱ | نفی سوبژکتیویسم، شک گرائی و اومانیسم | حجت الاسلام والمسلمین رضانیا | |
۱۰ | ۹/۹/۱۳۸۷ | ۳۲ | تمایز میان ضرورت عینی وضرورت قضایا | آقای سید علی طا هری خرم آبادی | |
۱۱ | ۲۳/۹/۱۳۸۷ | ۳۳ | حقیقت معرفت ازدیدگاه فِرِگه | حجت الاسلام والمسلمین فیروز جائی | |
۱۲ | ۷/۱۰/۱۳۸۷ | ۳۴ | تفکیک بین مفهوم وشی وتحلیل قضیه به تابع ومتغیر | حجت الاسلام والمسلمین فیروز جائی | |
۱۳ | ۲۸/۱۰/۱۳۸۷ | ۳۵ | گرانبار بودن مشاهدات وگزاره های مشاهدتی از نظریهها | حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابراهیم | |
۱۴ | ۱۲/۱۱/۱۳۸۷ | ۳۶ | توجیه شرایط مقدمات برهان | حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امیری | |
۱۵ | ۲۶/۱۱/۱۳۸۷ | ۳۷ | بررسی ساختار معرفت شناسی اسلام(۵) | شورای گروه | |
۱۶ | ۱۰/۱۲/۱۳۸۷ | ۳۸ | دیدگاه های مختلف درباب فرق بین مفاهیم ماهوی فلسفی ومنطقی ودیدگاه مورد قبول (۱) | حجت الاسلام والمسلمین معلمی |
جلسات گروه معرفت شناسی سال ۱۳۸۶ | |||||
ردیف | تاریخ | شماره جلسه | موضوع | ارائه دهنده بحث | خلاصه بحث |
۱ | ۲۲/۲/۱۳۸۶ | ۹ | گزارش از نمودار ساختاری در معرفت شناسی غرب | حجت الاسلام والمسلمین کیاشمشکی | |
۲ | ۵/۳/۱۳۸۶ | ۱۰ | بررسی علم حصولی از دیدگاه علامه طباطبایی(ره) وحضرت آیت الله مصباح یزدی(۱) | حجت الاسلام والمسلمین کیاشمشکی | |
۳ | ۱۹/۳/۱۳۸۶ | ۱۱ | ارائه ساختار اولیه از معرفت شناسی اسلام وغرب | حججاسلام والمسلمین حاجی ابراهیم ورضانیا | |
۴ | ۱۶/۴/۱۳۸۶ | ۱۲ | مذاکرات درون گروهی | شورای گروه | |
۵ | ۱۲/۸/۱۳۸۶ | ۱۳ | بررسی علم حصولی از دیدگاه علامه طباطبایی(ره) وحضرت آیت الله مصباح یزدی(۲) | حجت الاسلام والمسلمین کیاشمشکی | |
۶ | ۲۶/۸/۱۳۸۶ | ۱۴ | بررسی علم حصولی از دیدگاه علامه طباطبایی(ره) وحضرت آیت الله مصباح یزدی(۳) | حجت الاسلام والمسلمین کیاشمشکی | |
۷ | ۱۰/۹/۱۳۸۶ | ۱۵ | بررسی ساختار معرفت شناسی اسلام وغرب | اعضای گروه | |
۸ | ۲۴/۹/۱۳۸۶ | ۱۶ | بررسی ساختار معرفت شناسی اسلام وغرب | اعضای گروه | |
۹ | ۱/۱۰/۱۳۸۶ | ۱۷ | درآمدی بر احتمال معرفت شناسی(۱) | حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح | |
۱۰ | ۶/۱۱/۱۳۸۶ | ۱۸ | درآمدی بر احتمال معرفت شناسی(۲) | حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح | |
۱۱ | ۲۰/۱۱/۱۳۸۶ | ۱۹ | درآمدی بر احتمال معرفت شناسی(۳) | حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح | |
۱۲ | ۲۵/۱۱/۱۳۸۶ | ۲۰ | برنامه ریزی جلسات آینده گروه | شورای گروه | |
۱۳ | ۴/۱۲/۱۳۸۶ | ۲۱ | واقع نمائی بدیهیات اولیه(۱) | آقای سید علی طاهری خرم آبادی | |
۱۴ | ۱۱/۱۲/۱۳۸۶ | ۲۲ | واقع نمائی بدیهیات اولیه(۲) | آقای سید علی طاهری خرم آبادی |
جلسات گروه معرفت شناسی سال ۱۳۸۵ | |||||
ردیف | تاریخ | شماره جلسه | موضوع | ارائه دهنده بحث | خلاصه بحث |
۱ | ۱/۸/۱۳۸۵ | ۱ | تعیین مباحث درون گروهی | اعضای گروه | |
۲ | ۲۴/۸/۱۳۸۵ | ۲ | بررسی و تدوین آئین نامه مشترک گروهای علمی | اعضای گروه | |
۳ | ۱۵/۹/۱۳۸۵ | ۳ | راهکارهای استفاده از تمامی اعضاء گروه | اعضای گروه | |
۴ | ۲۹/۹/۱۳۸۵ | ۴ | بررسی موضوعات علمی پیشنهادی از سوی اعضاء | اعضای گروه | |
۵ | ۱۸/۱۱/۱۳۸۵ | ۵ | فلسفه مبتنی بر علم پیشین محض | حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امیری | |
۶ | ۲/۱۲/۱۳۸۵ | ۶ | تعیین مباحث درون گروهی | اعضای گروه | |
۷ | ۹/۱۲/۱۳۸۵ | ۷ | تصمیم گیری درباب طر ح مباحث درون گروهی | اعضای گروه | |
۸ | ۲۳/۱۲/۱۳۸۵ | ۸ | مذاکرات درون گروهی | اعضای گروه |